happyfishing.hu
Happy Fishing - Mindent a horgászathoz

Legújabb kártyánk a Magyar Horgászkártya

Legújabb kártyánk a Magyar Horgászkártya !

Mára már valószínűleg sokan regisztráltak az igénylésére, ugyanis 2019. január 1-jétől a papíralapú horgász igazolványt felváltja a Magyar Horgászkártya. Jövőre már ez a kártya szükséges ahhoz, hogy Magyarország vizein horgászni lehessen. Összegyűjtöttük az ezzel kapcsolatos fontos információkat, hogy segítséget nyújtsunk azoknak akik még csak ezután fogják igényelni a kártyát.

Mi is a Magyar Horgászkártya?
Egy elektronikus vagy személyes regisztrációhoz kötött, QR-kód alapú, személyi azonosító és kulcskártya funkciójú, személyi igazolvány méretű plasztikkártya. A horgászkártyán az általános design és biztonsági elemeken túl a kártyabirtokos neve és elsődleges személyi azonosító adatai, egy 6 karakterből álló egyéni azonosító szám és az azonosítót leképező QR-kód kerül feltüntetésre. A kártya adatai felhőalapon kerülnek tárolásra.

A Magyar Horgászkártya 2019. január 1-jét követően azonnal kiváltja a jelenlegi papíralapú horgász igazolványt, fokozatosan egyszerűbbé és gyorsabbá, valamint átláthatóbbá teszi az ügyintézést és az adminisztrációt, így az állami- és a területi horgászjegyek kiadását is. A tervek szerint fokozatosan az összes eddigi további papíralapú horgászokmány és dokumentum, úgy, mint az egységes szövetségi hozzájárulási bélyegek, maga az állami horgászjegy és területi jegyek is kiválthatóvá válnak, legtovább a papírlapú fogási napló fennmaradása várható.

Mennyibe kerül a regisztráció és a horgászkártya?
Az egyszeri, a kártya teljes érvényességi idejére szóló regisztrációs díj, 1.732 Ft ÁFA, azaz 2.200 Ft. A horgászok támogatása, és a díjfizetés megkönnyítése érdekében a MOHOSZ vállalja, hogy 2019-ben nem emeli az egységes szövetségi hozzájárulás díját és az egyesületi tagdíjminimum mértékét, valamint nem tesz javaslatot az állami horgászjegy díjának emelésére sem.

Mennyi ideig érvényes a kártya, mi történik adatváltozás esetén?
A Magyar Horgászkártya általános érvényessége a 2018. évben teljesített érvényes és lezárt regisztráció időpontját követő 6. naptári év január 31. napja, majd 2019-től az adott évben teljesített érvényes és lezárt regisztráció időpontját követő 5. naptári év január 31. napja.

Hogyan lehet befizetni a horgászkártya díját?
Az online regisztrációt végzők a regisztráció során online bankkártyás fizetéssel azonnal tudják teljesíteni a díj befizetését. A személyes (offline) regisztrációt választók számára a helyszínen kapott postai csekken tudják befizetni.

Hogyan lehet regisztrálni?
Interneten a www.mohosz.hu oldalon, vagy személyesen az állami horgászjegy értékesítésében eddig is részt vevő és a regisztráció támogatását vállaló horgász-szervezetnél, valamint azok regisztrációs pontjain, továbbá új elemként a magyarországi Digitális Jólét Program Pontokon (általában könyvtárakban találhatók). A regisztrációs pontok pontos címlistája és azok nyitvatartási ideje a MOHOSZ weboldalán folyamatosan aktualizált formában elérhető.
A horgászkártya a regisztráció aktiválása után átlagosan 30 napon belül postai úton kerül kiküldésre a regisztráció során megadott kézbesítési címre.

Mire lesz szükség a regisztrációnál?
A pontos személyi és lakcímadatokon túl az adatkitöltés ellenőrzéséhez, az informatikai úton történő személyazonosításhoz fizikailag is szükségük lesz az adóigazolványukra.

Hol kaphatok segítséget, ha kérdésem van a Magyar Horgászkártyával kapcsolatban?
A telefonos információs ügyfélszolgálat munkanapokon 8.00-16.30 között hívható a 36 59 324 432 telefonszámon. Az online ügyfélszolgálat az ugyfelszolgalat@horgaszjegy.hu e-mail címen is várja a felmerülő kérdéseket. 

Forrás: Tth, MOHOSZ

Ezek a cikkek is érdekelhetnek

Kövess minket a Facebookon is!